2014. október 25., szombat

Barátságból Szerelem - 3. rész


[Antai-Kelemen Ádám (Cortez)]


Meghallva, Reni káromkodását, az arcomon lévő mosoly még szélesebbé válik, mert tudom, hogy ezt miattam mondta. Lehet, hogy dühítenie kellene, hogy így reagált rám. Azonban még sem dühít. Sőt mi több, egy élmény számomra, hogy valamilyen reakciót sikerül belőle kisajtolnom.
Látva az arcomon lévő vigyort, egy grimaszt felém vetve követi az egymás kezét fogó, Ricsit és Virágot. Az utóbbinak pedig, mindaddig ameddig a moziig tartunk, be nem áll a szája. Amire én nem is igazán figyelek. Helyette, az éppenséggel, egy lépéssel lehagyni kényszerülő, Renivel próbálok lépést tartani, ezzel is idegesítve őt.
Tetszik, hogy még mindig ily könnyen fel tudom őt idegesíteni, amely régi szokásom is volt, ha éppenséggel rossz kedve volt.
Utáltam, ha sírni kellett látnom őt, de az helyett, hogy felvidítottam volna, helyette inkább idegesíteni kezdtem. Mert ez mindig bevált, és mert ilyen voltam én.
A mozihoz érve, Ricsivel előre küldjük a lányokat, nem kertelve azon, hogy mi álljuk a jegyet és a kaját. Igaz, ez ellen, mint „szerény” személyem ellen is, Reninek nem tetszett az ötlet.
Azonban ahogyan én sem, úgy Ricsi sem törődött vele.
Az én szerencsémre, és Reni „szerencsétlenségére” az én ülő helyem, pont a mellette való helyre szólt, így továbbra is idegesítve őt, egy gúnyos mosolyt virítok rá, miközben leülök és átadom a neki szánt menüt és üdítőt.
A film elején minden a legnagyobb rendben volt velünk, ám amikor a film középére értünk, pontosabban azon részhez, amely már kezdett volna izgalmas lenni, akkor, Reni mint egy végszóra: hangos chipsropogtatásba és szürcsölésbe kezd. Amire egy emberként fordulunk felé, Ricsivel, aki az ő jobbján ült.
-         Most mi van? – néz ránk értetlenül.
-         Talán az, hogy egy kicsit hangos vagy? – érkezik is a felelet, közvetlenül a hátunk mögött ülő szőke és pink színű hajat viselő lánytól. (írói megjegyzés: aki nem egészen pontosan, hasonlít Laura pinkbarbijára, de nyugalom, ennél több jelenlétet nem fog tartalmazni a karaktere… xD)
-         Téged meg kikérdezett? És, egyáltalán ki a francot érdekel a te véleményed? – vág is vissza neki, Reni azonnal, majd hogy aztán neki is megmutassa, hogy egyáltalán nem érdekli, a tekintetét visszafordítja a filmre, és tovább ropogtat. – Hülye picsa – mormogja az orra alatt, mire belőlem egy alig halható nevetés tör fel, és ahogyan látom a Ricsiéből is, aki mind eddig reszkető vállal szemlélte az ismeretlen és az ismert lány kisebb szóváltását.
Pár másodpercnyi időbe telik csak csupán mire lenyugszom, és a figyelmemet újra a filmre tudom irányítani, meglehetősen most már zavartalanul.
Vagy legalábbis ebben reménykedtem és erre is számítottam, amikor, Reni elfogyasztotta a chipset. Helyette, nem sokkal később, ropit kezdett el majszolni, amely láttára nem csak, hogy kidülledt, de mosolygó tekintettel bámultam rá.
Amit rövidesen észre is vett, ugyanis kérdő tekintettel mered vissza rám.
-         Mi van, már megint? – kérdezi tőlem.
-         Úgy, kb. még meddig szándékozol enni? – felelek kérdéssel a kérdésére.
-         Nem tudom. Miért?
-         Csak, mert megint hangosan eszel – biccentek a kezében lévő ropira.
-         Na és? Engem nem zavar, így mást se zavarjon – vonja meg a vállát, majd aztán kínálva, felém nyújtja a ropis zacskót. – Kérsz?
-         Aha. Kösz – bólintok, és kiveszek két darab sós pálcikát a zacskóból.
-         Colát? – mutatja fel az eddig mellette lévő üdítős poharat. – Vagy, már nem szereted? – kérdezi felhúzott szemöldökkel.
-         Szerinted? – kérdezek vissza, és válaszra se méltatva, elfogadva tőle a Colát, kiveszem a poharat a kezéből, amelyből időközben ő kiveszi a szívószálat.
Csak úgy, mint régen – jut az eszembe, ez a mostani gesztus, ami hasonlít a régi szokásunkra, amikor még barátok voltunk.
-         Ez most jól esett – mondom, miután kiürítem a pohara tartalmát, és amit vissza is adok neki.
-         Te! – mutat rám, vádlón. – Te megittad mind, ami benne volt?
-         Igen? – mosolygok rá félszegen.
-         Te… ó-hogy… rendben. Ezért, jössz nekem még egy Colával – mondja, felhúzva az orrát.
-         Rendben – felelem, és tovább nézem a filmet, amelyet ezután már, tényleg zavarmentesen végig tudok nézni.
Viszont, hiába van a tekintetem a képernyőn, ha a gondolataim egyáltalán nem is a film körül járnak, ha nem éppenséggel a mellette ülő lányon. Aki hiába próbál nem úgy viselkedni, mint ahogy régen, még sem tud igazán elszokni a régi szokásoktól.
Utalok itt, a zavargós jeleneteire, amit a film közben tett.
Utalva arra, hogy nem törődik a rá förmedőkre, akiket zavar a ropogtatásával és a szürcsölésével… és utalva arra, hogy most sem tudott ellenállni annak a késztetésén, hogy engem meg nem kínált volna.

Régen is így volt, ahogyan most… és ennek megtörténések nyomán, azt hiszem, most már biztosabban reménykedhetem abban, hogy minden ugyanúgy lesz, mint régen…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése