2014. október 25., szombat

Második esély - 4. rész


[Antai-Kelemen Ádám (Cortez)]

Amíg az orvos, Reni-t vizsgálja és kérdezgeti, minket, azaz engem és a szüleit kiküldenek a folyosóra.
-         Mondott neked valamit? – kérdezi az anyukája tőlem, de én csak üveges tekintettel meredek rá.
Még mindig nem tudtam feldolgozni azt, hogy nem ismert fel engem! Miért, nem? – kérdezem magamtól kétségbeesetten. – Hogy történhetett meg ez?
-         Cortez! Cortez! – ráz meg a vállamnál fogva az anyukája.
-         Igen – felelek a korábbi kérdésére.
-         És, mit mondott?
-         Meg… megkérdezte, hogy én ki vagyok! – mondom bele nézve a szemeibe, amelyek túlontúl hasonlítanak azé a lányéhoz, aki most teljesen összezavart.
-         Hogy? Tessék? Azt akarod mondani, hogy nem ismert meg téged? Ez hogy fordulhatott elő? Ugye nem? – fordul a férje felé, aki tanácstalanul néz hol rá, hol pedig rám, mígnem a kórteremből ki lép Reni orvosa.
-         Dr. úr, mondja, hogy van a lányunk? – támadja le őt is a kérdéseivel, Reni anyukája.
-         Még nem mondhatok biztos diagnózist addig, ameddig nem végezzük el az ilyenkor szükséges vizsgálatokat. De amit elmondhatok, az az, hogy a műtét során, eleinte, előfordulhatnak majd gyakori fejfájások - amikre gyógyszert fogok majd kiírni neki -, és látászavarok.
-         És, miért nem ismert fel engem? – szólok közbe.
-         Tessék? – kérdez vissza a doki érdeklődően. – Azt mondja, hogy nem ismerte fel magát?
-         Igen – bólintok rá.
-         Hm… - vág gondolkodó arcot. – Azt javaslom, hogy térjünk vissza Renátához, hogy megtudjuk, önöket felismeri –e – néz a szülőkre, majd követvén őt, visszamegyünk Reni kórtermébe.
-         Kislányom, hát végre felébredtél! Hogy érzed magad? – rohan az ágyához, az anyukája.
-         Drágám, esetleg… - szól utána a férje, de mintha meg se hallotta volna, úgy öleli magához a lányát.
-         Anya – szólal meg Reni, mire az apukájával egymásra tekintünk, reménykedően.
A szemeimben és szívemben újra megcsillan a remény, miszerint, hogy az előbb történtek, amikor nem ismert fel, az csak azért lehetett, mert, hirtelen még saját maga sem tudta, hogy hol van…
-         Óh, kicsikém! Tehát megismersz?! – zokog fel az anyukája újra, de immáron boldogan.
-         Igen, anya! Miért ne ismernélek fel? – kérdezi értetlenül.
-         Hát… mert, Cortezt nem ismerted fel az előbb – feleli az anyukája helyett az apukája, aki közelebb lépve hozzá, óvatosan magához öleli őt, míg én még mindig az ajtóban állva az orvos mellett figyelem a történéseket.
-         Hogy kit? – néz továbbra is értetlenül a szüleire. – És, ki az a Cortez?
-         Én vagyok az – lépek előre, s közben újra és újra elveszítve a nemrégen még felcsillanó reményt.
-         Te? Te vagy az, aki itt volt, amikor felébredtem – mondja, de a tekintete még mindig az sugallja felém, hogy tényleg nem tudja, hogy ki vagyok.
Kész. Tehát valóban, nem ismer meg! De miért nem? És, hogy lehet ez? A szüleit miért ismerte fel, míg engem meg nem?

Ez nem igazság! – szorul össze a torkom, és mielőtt elsírhatnám magam – mert pedig, tényleg sírni volna most kedvem -, egy: elnézést -, mormogva az orrom alatt, kirohanok a kórteremből, végig a folyóson, le a lépcsőn, mígnem kiérek a hideg s fagyos levegőre. Ahol nem számítva semmi sem, térdre rogyva kiáltok fel, pont ugyanúgy, mint a balesetet követő éjszakán is tettem…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése